fredag 13 februari 2009

Polis, polis potatisgris?

I Dagens Nyheter kunde man igår läsa om att bantad polis får svårt att klara kampen mot gängbrott. Vi på Aftonxpressen undrar vad nyhetsvärdet i detta är. Det förefaller ju väldigt rimligt att poliser som börjar banta (många hävdar att det t.o.m. är direkt skadligt) inte kommer att kunna bekämpa den organiserade brottsligheten.

Enbart rubriken gjorde mig så pass upprörd, eftersom den var så dum, att jag inte orkade läsa hela artikeln. Jag är så oerhört trött på att läsa om vad olika viktminskningsmetoder ställer till med när alla vid det här laget borde veta att det är träning och en sund kost som gör att man kommer i bra form. Om de bantar förlorar de ju mest muskelmassa och givetvis kan de då inte hantera killar som dessa i pressade situationer:


Det som tynger mig mest när jag får reda på detta är att jag blir orolig för vad alla små söta barn ska ropa efter poliserna. Kommer det bli "Polis, polis, du är bara skinn och ben!"? Det rimmar ju inte ens!
Därför, kära läsare, vill jag uppmana er att varje dag köpa en påse bullar eller något annat gott och bjud de poliser ni ser. Inte nog med att de kommer att bli lite mer runda och goa, de kommer säkert att bli lite gladare också! Men kom även ihåg att påminna dem om hur viktigt det är att träna också och hålla sig i form.

En bra träningsform är brottning och därför kommer vi på Aftonxpressen att tala med Polismyndigheten om att anordna ett evenemang tillsammans med dem där vi väljer ut de absolut tunnaste poliserna som vi ställer ut på strategiska platser i Sveriges orter, iförda brottardräkt, och sedan kan invånarna gå en brottningsrond mot dem. På så sätt lär man känna sin lokala polis och poliserna själva får en möjlighet att träna och hålla sig i form.

Och för Guds skull kära poliser, sluta banta! Ni är fina som ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar