tisdag 10 februari 2009

För sen orgasm?

På Aftobladets hemsida kan man idag läsa att "läkemedlet" Priligy blivit godkänt av Läkemedelsverket. Läkemedlet sägs förlänga tiden innan en man får orgasm eller som de på Aftonbladet kallar uttrycker det "det första tablettläkemedlet mot för tidig utlösning".
Bruk av den så kallade medicinen leder till diverse otrevliga biverkningar.

Nu är det ju så här att jag som man i åratal har läst tidningar där det skrivits om kvinnors sexualitet och enligt den informationen jag tagit in genom åren är temat genomgående; det är i stort sett alltid fel på mannen om kvinnan inte kan få en orgasm.

Jag ska nu ta upp tre punkter som jag funderat mest över:

  1. För tidig utlösning brukar det kallas när en man får utlösning snabbt efter att ett samlag börjar äga rum. Dock har jag aldrig hört någon definiera begreppet. Vad är det som egentligen säger att det är mannen som är för tidig med sin utlösning, kan det inte vara så att det är kvinnan som är för sen? Under min tid som sexuellt aktiv har jag flera gånger hört klagomål av vissa kvinnor att jag håller på för länge medan andra tycker att det går för snabbt, trots att man hållit på så länge att man badar i svett och är alldeles utmattad. Kvinnan jag blev av med oskulden med ville att jag skulle smeka och slicka henne i ca två till tre timmar varje gång innan hon vågade ha "den" i sig. Hon var så rädd att det skulle göra ont sade hon, samtidigt skröt hon om att hon var en nymfoman. En sak är säker: hur man än gör som man så är det fel och det är kvinnorna som har rätt (tycker de själva i alla fall) och vi män ska snällt anpassa oss efter deras märkliga önskemål och behov.
  2. För liten kuk brukar tydligen vara något som många kvinnor någon gång har råkat på. Detta har jag hört mina väninnor prata om öppet och skratta åt. De säger alla att det "inte känns" om kuken är för liten och att det om att "storleken inte spelar roll" endast är en skröna. Som relativt normalutrustad verkar även storleken vara ett problem även åt motsatt håll, d.v.s. kvinnorna klagar på att de får skavsår, den åker in lite för långt, etc. Alltid är det något som är fel. Ett tips till alla män: om ni hamnar i ett samtal och kvinnorna börjar tala om små kukar, fråga dem då om det kanske inte råkar vara så att deras fittor är för stora och slappa. Det brukar uppstå en intressant tystnad då.
  3. Hela den kvinnliga kroppen är en erogen zon, har det hävdats i diverse media genom åren. Nyfiken som jag är provade jag en gång att slicka en kvinnas armbåge i 30 min, utan något som helst resultat utöver att hon tittade på mig som om att jag vore en idiot och kallade mig för en dåre. Alltså, hon fick ingen som helst orgasm av detta. Hon blev inte ens upphetsad. Där kan vi prata om att vissa verkligen vill vilseleda oss män om vad som egentligen gäller. Mitt råd till alla män är följande: låt kvinnorna själva berätta vad de gillar eller själva se till att de njuter, luta dig tillbaka och låt de göra jobbet för en gångs skull.
Jag låter mitt favoritprogram visa hur vissa kvinnor är (har aldrig gillat Samantha), gör en medicin till dem istället. Det är ju de som inte kan njuta fullt ut:


De här killarna har det bra; ingen bortslösad tid, ingen risk, men ändå fullständig njutning:

2 kommentarer:

  1. Underbar text. Kunde inte sagt det bättre själv!

    SvaraRadera
  2. Klockrent... Synd bara att trenden pekar åt det andra hållet :(

    SvaraRadera