söndag 8 februari 2009

Mamma mobbad på forum för föräldrar

Jag läste en jättespännande artikel på Aftonbladets hemsida nyss. Det är verkligen intressant att se hur illa vi vuxna kan bete oss i sammanhang där vi kan vara anonyma. Fast jag vet ju att många även beter sig så på arbetsplatsen där de väljer ut en hackkyckling.

Jag tycker givetvis jättesynd om den här kvinnan som öppnat sig för andra om sina problem och som sedan blir behandlad på det här sättet. Det är ju 2009 och jag tycker att hon ska få skaffa barn med vem hon vill. Varför ska olika sexualmoraliska värderingar som har sin grund i det patriarkala förtrycket även få kvinnor att förtrycka andra kvinnor?
Det tycker jag är på tok åt skogen!

Samtidigt kan jag inte låta bli att hålla med dem som tycker att hon kanske inte ska ligga runt med kreti och pleti och skaffa barn till höger och vänster, fast då mest för barnens skull så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar