fredag 13 februari 2009

Evolutionen är för tjurskallar, inte människor

På Expressens debattsida kunde man igår läsa om överläkare Sture Blombergs åsikter kring evolutionsteorin. Blomberg ifrågasätter evolutionsteorin och menar att det finns många faktorer som bevisar att den inte kan stämma, t.ex. den att man inte hittar arter "mellan" arterna och att vi människor nu har grävt i säkert 150 år och fortfarande inte hittat alla bevis, vilket ju måste vara ett tecken på att evolutionsteorin endast är en filosofi.

Argumentet som anhängarna till evolutionsteorin tar upp om att anatomiska likheter i naturen påvisar släktskap mellan olika arter avvisar han med ett mördande bra argument; han säger nämligen att det inte finns något som säger att "Gud" lika gärna hade kunnat bygga upp världen av liknande beständsdelar i vissa fall, precis som en bilingenjör eller keramiker kan göra.
Och jag håller med, det skulle lika gärna kunna vara så, eller att en gigantisk kosmisk get råkade bajsa ut oss i just den formen vi är i, eller kanske är det så att jag är Gud och endast fantiserar ihop allt? Den sistnämnda teroin passar mig mycket väl, jag anstränger mig ju redan för att skapa en verklighet utifrån min egen fantasi. Men tyvärr är det nog så att Blomberg har rätt, den bibliska skapelseberättelsen verkar ju vara den mest sannolika av alla.

Blomberg fortsätter med att bevisningen av evolutionsteorin har kantats av bedrägerier och felaktigheter. Eftersom han utelämnar att något sådant inträffat gällande hans kristna tro som innefattar att en form av intelligent varelse (Gud) skapat allt levande, så utgår jag ifrån att sådana felaktigheter och bedrägerier aldrig har inträffat eller inträffar när de bibliska påståendena ska bevisas.

Jag vill också bestämt understryka att evolutionsteorin bör förkastas i sin helhet om det så visar sig att Darwin endast förbisett någon detalj. Minsta lilla fel bekräftar givetvis skapelseberättelsen som sann.

Blomberg avslutar:
"Evolutionsteorin är egentligen inte en vetenskaplig utan en filosofisk teori. Den har alltid försvarats med en närmast religiös glöd, vilket försvårat en vetenskaplig debatt. Problemet, ur vetenskaplig synpunkt, är att den läcker som ett såll."

Det han glömmer att tillägga är:
"...är att den läcker som ett såll. Till skillnad från min gudstro och skapelseberättelsen."

I övrigt tycker jag att hans resonemang går helt i linje med verkligheten.

Nedan följer några filmer som tydligt visar att evolutionsteoretikerna är ute och cyklar och att det som står i den Heliga Bibeln är sant:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar