måndag 16 februari 2009

Hopp om botemedel mot HIV och AIDS

På Svenska Dagbladets hemsida kan man idag läsa att strålningsexperten Ekaterina Dadachova vid Yeshiva-univeristet i Bronx i New York håller på att vidareutveckla en gammal teknik som enligt artikeln skulle kunna vara ett effektivt botemedel mot HIV men även mot andra virus-, bakterie-, svamp- och cancersjukdomar.

Om detta skulle vara möjligt vore det givetvis ett enormt vetenskapligt genombrott. Vi på Aftonxpressen ställer oss dock frågande till varför det sällan berättas om forskare som försöker hitta ett botemedel mot dumhet. Denna folksjukdom orsakar antagligen lika många, om inte fler, dödsfall och mer lidande världen över.

Vi ser fram emot att en behandlingsmetod mot dumhet tas fram så snart som möjligt. Risken finns annars att Ekaterinas behandlingsmetod börjar tillämpas innan ett botemedel för dumhet hittas vilket i praktiken skulle innebära att ännu fler dumma människor kommer att överleva, då vi på Aftonxpressen menar att majoriteten av mänskligheten består av människor med relativt begränsad tankeförmåga. Det räcker med att vi utgår ifrån oss själva för att inse att så är fallet.

4 kommentarer:

  1. Det var den löjligaste text jag någonsin har läst. Hur gammal är du? 12?

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt. Jag önskar att jag var 12 men tyvärr är det inte så längre. Numera är jag 13 år och känner mig på tok för gammal.

    SvaraRadera
  3. vad menar dom med duma mäniskor ehhhhhh

    SvaraRadera
  4. som du sa det går att bota.

    http://www.youtube.com/watch?v=V1otPs4slq0&feature=related

    SvaraRadera