lördag 5 mars 2011

Varför pratar ingen om mustascherna?

Kära läsare, Le Sabre är tillbaka efter nästan två år av frånvaro. Livet i Nya Kaledonien har varit hektiskt och spännande, men nu är jag tillbaka för att berika ert liv med viktig information samt intressanta och högst relevanta frågeställningar som ska väcka tanken och ruska om den.

En av mina favorittidningar, Aftonbladet, skriver om den sexige omvärldsfavoriten Muammar Gadaffis (valfri stavning tydligen) son Khamis (gulligt namn, men jag kallar honom för Kjamis eftersom det inte är så noga). De skriver om att han gör en massa otäcka saker för att skydda sin far. 

Nu har jag ju lärt mig av erfarenhet att inte enbart lita på "ögonvittnen" som ringer från en plats och säger något i telefon till en annan tidning, så jag överlämnar de vilda spekulationerna om vad som pågår till spekulanterna. Jag håller mig gärna till fakta. 

Fakta i det här fallet är att varken Muammar eller Kjamis har några mustascher. Varför är det så?!
Kjamis har en svag antydan av en mustasch som jag tycker att han bör spara ut och anlägga en som liknar Errol Flynns på detta fotografi. Muammar däremot bör ha en mer kraftig, en riktig Saddam-mustasch.

Jag undrar vad Mattias Gardell anser om det, får mitt förslag godkänt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar