onsdag 9 mars 2011

Mindre i plånboken? Ja tack!

I en av de allvarliga (tråkiga) tidningarna kunde man idag läsa att de flesta har mindre kvar i plånboken nu jämfört med för ett år sedan. Jag undrar då: Vem använder en plånbok och varför?!

Cash is king brukar det ju heta men jag har upptäckt att jag inte behöver cash. Med hjälp av ett fiffigt litet plastkort som kan laddas med i princip obegränsat med pengar från snälla banker som lånar ut pengar som de har hittat på finns, så kan jag konsumera hur mycket jag vill. Eftersom pengarna i verkligheten ändå inte finns så kan det ju heller inte bli mindre av dem. Häng med i utvecklingen DN och sluta vara så bakåtsträvande! Istället för att måla himlen nattsvart så skulle ni ju kunna fylla den med solsken, regnbågar och fluffiga moln.

För er som undrar hur ni ska få mer kvar så rekommenderar jag även något häftigt som heter SMS-lån. Det är inte slut på några pengar här inte!

Till er som tycker synd om er själva för att det är mindre kvar i plånboken - sluta med det! Passa istället på att kasta det antika skräpet och skaffa er ett plastkort och en fräsig mobiltelefon med touchscreen. Ni kommer aldrig att vara fattiga igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar