onsdag 9 mars 2011

DN är inte chic

Eftersom jag lever för att läsa om spännande saker så var jag inne på tråktidningen DN, med tanke på att det ibland står spännande saker där. Jag såg rubriken till denna lilla artikel och tänkte "OMG! Iman ska flytta till Sverige!" men så läste jag artikeln och blev väldigt, väldigt besviken. Jag måste lära mig att inte läsa artiklarna eftersom man så ofta blir besviken. Varför kan tråk-DN inte skriva att Iman ska flytta till Sverige utan skriver istället om personer som inte vet vad chique betyder om de så hade blivit infekterade av en, precis som de på butiken Chique.se inte verkar veta?! Det är en viss skillnad på chic och chique, precis som det är skillnad på Iman och imam.

Jämför, vem skulle ni hellre vilja att de anställde, henne eller honom?
Behöver jag ens fråga?! Hon är ju så himla tjusig! Skärpning DN som skriver fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar