onsdag 9 mars 2011

Berätta om glädjens dag istället Cornucopia

En av mina favorittråkbloggar är Cornucopia? eftersom det samlas så roliga filurer där och skriver en massa konstigheter.

Även Cornucopia själv - tidigare känd som rock-Lars men numera känd som Lasse på torpet - har en tendens att vara vresig och bitter vilket ju kan kännas "så där" för en metrosexuell kille i sina bästa år som lever för stunden, d.v.s. för mig, Le Sabre, Sabeln från Mont Dore. Nya Kaledoniens trendsetter numero uno!

T.ex. skriver han idag om något som kallas för vredens dag som ska äga rum i Saudi-Arabien i morgon. Jag har några invändningar till det:
1. Varför skriva om något som låter så negativt? Vem blir glad av det?
2. Seriöst, kolla på modescenen i Saudi-Arabien. Alla klär ju sig likadant! De är så bakom och inte ett dugg chic. Om det är något du ska skriva om, Lasse-gubben, så kan du ju börja med att kritisera deras mode, som ju är helt uppåt väggarna toktråkigt!
3. Hur ser klubbscenen ut i Riyadh? Nattlivet i Medina? Strandfesterna i Dammam? Undergroundscenen i Mekka? Det är ju sånt man vill läsa om!

Men inte, Cornucopia ska skriva om tråkolja. Senast jag såg olja så var det på ett foto på någon stackars fågel som verkade tycka om den där sörjan lite väl mycket och hade täckt alla sina fjädrar med den. Det såg ju helt dumt ut och inte alls lika fint som en kakadua i en bur t.ex. Varför då skriva om någon svart sörja när man kan skriva om mysiga och roliga saker? Något säger mig att den där Lasse på torpet egentligen skulle behöva gå ut en kväll i storstan, ha lite kul och leva upp till namnet rock-Lars igen. Då kanske han skulle skriva om glädjens dag istället.

4 kommentarer:

  1. Det känns som att du inte tar mig på allvar, vilket gör mig ledsen.

    SvaraRadera
  2. Le Sabre alias Liza?

    SvaraRadera
  3. Skärpning Anonym! Jag stavar faktiskt inte som en kratta.

    SvaraRadera