lördag 12 mars 2011

Doctor Doom

När jag var en liten retrosexuell pojke hade jag ännu inte kommit i kontakt med genusforskningen och upptäckt mina metrosexuella sidor. På den tiden läste jag serietidningen Spindelmannen - idag läser jag modetidningar - som jag fram till idag trodde var fiktion. Till min stora skräck upptäckte jag nyss att ärkeskurken Doctor Doom, som oftast slåss mot Fantastiska Fyran i serierna, är en verklig person!

Fast till skillnad från vad Marvel påstår heter han alltså inte Victor von Doom utan Nouriel Roubini, åtminstone om man ska tro informationen på E24. Inte heller har han en farlig järnmask utan ser ut som en något avslappnad gentleman, alltså har han ingen slips på sig.

Det kanske mest tråkiga är att han inte verkar slåss mot någon Fantastisk Fyra eller Spindelmannen (finns de eller finns de inte, undrar jag nu) utan pratar om tråkolja och araber, precis som den den där Cornucopia? (a.k.a. Lasse på torpet) hela tiden gör. 

Min största skräck nu, efter att ha läst artikeln på E24, är att det visar sig att Peter Parker kanske inte alls är en fattig fotograf som fotograferar sig själv när han jagar skurkar, utan en tråkfotograf som åker till något oljerikt arabland och fotograferar några tråkiga demonstranter som helt saknar koll på mode och trender. Usch!

2 kommentarer:

  1. Frågan är väl snarare var Roubini köpt sina kläder?

    SvaraRadera
  2. De ser lite tråkiga ut, om jag ska vara ärlig, vilket jag ska hoppas jag.
    Tycker att han borde vara lite mer vågad än att bara hoppa över slipsen. En fräck huvudbonad, ja kanske till och med en bandana, vore på sin plats!

    SvaraRadera